Моите дразнители

мухаТемата на поста на Блага- Топ 10 дразнители, ме заинтригува. Ако се замислим ежедневно сме заобиколени от неща, които могат да ни дразнят. Самите неща, обаче не винаги ни действат по един и същ начин, или поне в различна степен.
Забелязали ли сте, че една муха например, може да кръжи на метри от вас, без да я забелязвате. Ако обаче, мухата ви избере за свой "любимец", реакцията ви бързо се променя.
Друг фактор е настроението ви в момента. За себе си съм забелязъл, че умората често ме кара и да съм раздразнителен. Кара ме и да реагирам неадекватно на дребни неща, или да бъркам в преценката.
Аз съм спокоен човек и с годините все по-малко стават нещата, които ме дразнят. Досада- да, неодобрение- да, но раздразнението е нещо различно.
Заглавието на поста не е Топ 10, просто защото не зная дали ще ги докарам до толкова. Може да са повече, може и да са по-малко, но няма да премахвам, или измислям, за да допълня бройката.
Но нека да започна:
-Първото, което ми идва наум е егоизма. Има го във всеки и правя разлика, в нормалните граници и когато измества всичко друго в съзнанието на един човек. Не се дразня, когато някой постовя своите интереси на първо място, но се дразня, когато това води до пълно пренебрегване на останалите хора.
-Следва лъжата. В живота няма абсолютна истина. Всеки понякога е послъгвал, за да защите себе си или друг човек. Когато обаче се лъже, за да се навреди на друг човек, тогава се дразня. Всъщност чувството, което изпитвам е доста по-силно от раздразнение.
-Работил съм различни неща. Имало е такива, които харесвам и такива, които не харесвам. Навсякъде обаче, съм се отнасял сериозно към работата си и съм влагал нищо от себе си. Дразня се, когато виждам хора, които се отнасят несериозно към това, с което са се захванали.
-Неспазването на дадената дума е следващото, от което се дразня. Не винаги човек, може да изпълни нещата, които е обещал, но тогава е редно просто да си признае. Тогава всичко е наред. Когато обаче, човекът дал обещание, тихомълком се изнизва, тогава се дразня.
-Подмазването е следващия дразнител. Има хора, които се разтапят, когато край тях има подмазвачи. Аз никога не съм се влияел, но ме дразни.
-Дразнят ме и мухите. Когата са далеч от мен, не им обръщам внимание, но приближат ли се, настръхвам. Не ги мачкам, нито им късам крилцата, а ги гоня навън.
Това е, за което се сещам. Има разлика в начина, по който възприемам различните дразнители. Както споменах в началото, с годините започнах все по-рядко да реагирам на дразнителите, но още оставят следи.
Това е. Май не са десет, но колкото - толкова. За бонус, ще спомена още едно нещо, което ме дразни. Дразни ме, когато се налага да броя.

9 коментара:

  1. За първа точка вероятно имаш предвид не съвсем егоизма, а егоцентризма, който след седмата година на детето би следвало да е преодолян...Иначе става първо смешно, а после страшно...

    ОтговорИзтриване
  2. Прочетох мислите си написани !
    Поздрави ! Миро

    ОтговорИзтриване
  3. Поставя-постовя-поства ... :)

    ОтговорИзтриване
  4. Мухите щях да ги пропусна в случай, че реша да подреждам дразнителите. А не са за подценяване :))) Хлебарките също. Една вчера се беше намъкнала в маратонката ми, обувам и нещо шава. После видях, че на стълбището има размазaни. Явно се е промъкнала, като чилийски патриот през някой процеп или от канала :D
    Това дребните дразнители са голяма работа. Чести го пренебрегваме, а направо могат да те изкарат от нерви.

    ОтговорИзтриване
  5. Гледам че от няколко дни пишeте за дразнителите, аз моите все още не мога да ги определя, нещо ми се стуравт много:)))
    Вледи тези мухи са много досадни, аз лично ги избивам...

    ОтговорИзтриване
  6. От всичко прочетено до момента по темата, мога да кажа, че за пореден път се изумявам на толератнтността и земната преценка в разсъжденията ти ! Приятно е да се четат такива постове.

    Поздрави ;))

    ОтговорИзтриване
  7. И мен ме дразнят мухите, но често съм си задавал въпроса: Виновни ли са мухите, че ме дразнят?

    ОтговорИзтриване
  8. +
    глупостта и нахалството, особено в комбина. И разбира се, "пази боже сляпо да прогледа".

    ОтговорИзтриване
  9. @Кръстю , егоцентризма го има във всеки човек. Проблемът е доколко той е доминиращ. Дозата превръща лекарството в отрова.
    @Magiosnika , мисля, че все ще намериш какво да допълниш, но пък нещата, които съм изброил не са нещо изключително.
    @Gloxy-Floxy ,:)
    @БАЛТАЗАР ИВАНОВИЧ ,ами мухите са си важни:) Без тях не може, но от нас зависи, доколко ще се поддадем.
    @tcvetelinka ,ами просто започни и те ще изплуват. Признавам си, че и аз понякога убивам муха. Не съм ангелче:)
    @Omnia , На мен засега най-много ми хареса на Zory. Иначе няма заслуга. Просто писах това, което чувствам, както винаги.
    @Nostromo , ами виновни са. Не защото го прават нарочно, а защото са по-дребни от нас, а ни досаждат. Ситуацията е като в приказката за Влъка и Агнето:)
    @ivo_isa , аз също съм постъпвам често глупаво, затова не съдя хората за това, но за нахалството съм съгласен.

    ОтговорИзтриване