Изборна хроника

Вчера вечерта погледнах изборните резултати за нашия град. Приблизителни цифри научих още сутринта, но вечерта излезе и броят на съветниците. Бях се отказал да гласувам, но едно сдружение регистрирано в последния момент от хора, на които имам доверие, ме отведе до урната и този път.
За разлика от приключенията на други, за които прочетох, аз гласувах бързо, може би защото отидох рано. Иначе предпоставките за хаос и забавяне си ги имаше. Първо човекът, който трябваше да ме намери в списъците, или не можеше да чете, или си беше забравил очилата. Друго обяснение за това, че търси името ми на буквата Д в продължение на две минути няма. Имаше само една кабинка , а в предишни избори , при двоен вот, съм виждал две, което определено помага.
В кабинката масичката беше малка и при разгъване бюлетината стърчеше извън нея. Това определено ме затрудни, по теглих по един голям кръст по диагонал на две от бюлетините. В третата сложих внимателно малко кръстче и започнах да се боря със сгъването на бюлетините. То се оказа най-сложно от целия процес.
Навън вече имаше хора и се наложиха сложни маневри за да стигна до урните, заобикаляйки хора, които в този момент получаваха бюлетини. След това нови маневри, за да се подпиша в двата списъка на двата края на масата и всичко свърши.
Както сте се досетили, задрасках всички кандидати за кмет и за президент. Този път изпълних заканата си и не гласувах за магаре.
Сега за резултатите. Въпреки, че сдружението беше организирано и регистрирано в последния момент по получени гласове и брой на съветници е на трето място. Разликата с „успешно управляващата“ парти и „успешно управлявалата“ партия е минимална. Резултатите на другите листи, включително и на партии с много претенции, са жалки.
Сдружението не е свързано с нито една партия. Кампанията беше скромна, без обещания и гръмки лозунги, но може би за малките градове това е пътя. Мисля, че ако нещата не бяха започнати в последния момент, резултатите щяха да са още по-добри. Нещо повече, градът щеше да има и достоен кандидат за кмет.
Сегашните резултати, лично мен не ме устройват. Наистина участието на сдружението изхвърли част от щатните общински съветници, но не съм сигурен, че това ще е достатъчно. Бъдещето ще покаже, а аз само мога да пожелая на града, този път нещата да си променят поне малко към по-добро.

Няма коментари:

Публикуване на коментар