Наблюдател

Днес на обяд видях катеричка. Мислех, че в този студ вече са заспали зимен сън и се изненадах.
Прилепнала за стъблото на един смърч, с главата надолу, душеше нещо в основата му. Главата и тревожно се въртеше, оглеждайки се във всички посоки, но аз не и направих никакво впечатление.
Реших да проверя, доколко съм важен. Махнах с ръка, но нямаше никаква реакция. Направих страшна физиономия, но тя дори не трепна.
Чак, когато тръгнах бързо към дървото, се стрелна нагоре и изчезна в клоните.
В този миг, аз се вцепених. Почувствах хиляди очи, наблюдаващи детинското ми поведение. Огледах се бързо, но нямаше никого и облекчено въздъхнах.
После се замислих, че всяко нещо, което правим винаги има наблюдател. Често не го забелязваме, но знаем , че има. Животните не се интересуват от наблюдателите. Реагират единствено, ако има опасност. Хората, обаче са суетни и всеки наблюдател ги притеснява.

6 коментара:

  1. Много ми е познато това състояние :))
    Ти поне не си говорил с улични кучета :))))

    ОтговорИзтриване
  2. Това със страшната физиономия - е няма как да я уплашиш така:)))Те се стряскат само от движение някакво и пак зависи, някои и от това не се впечатляват:)

    ОтговорИзтриване
  3. що са гавриш с катеричоците :)

    ОтговорИзтриване
  4. @Балтазар, ефекта е гарантиран. Дори да го няма Биг Брадър:)
    @Кръстю, не съм, но ми се иска:)
    @Zvetanka Shahanska, само ако има непосредствена заблаха.
    @slovoborstvo, само не казвай, че ти си бил наблюдателя, че още ми горят ушите:)

    ОтговорИзтриване
  5. Хората за това си измислят богове, за да не се чудят, а да знаят кой ги наблюдава :)))

    ОтговорИзтриване