Всичко ще кажа

викЕдна сутрин Таралежът тръгнал на разходка. Вървял и се радвал на хубавото време. Било рано и още никой не смущавал горския покой.
Стигнал до поточето, отпил вода и когато се изправил подскочил. До него сякаш изникнал от земята, се появил Заекът.
-Добро утро, Зайо! - поздравил Таралежът.
-Че какво му е доброто?- троснал се Заекът.- Живеем в най-калпавата гора, сред най-калпавите съседи. Накъдето и да погледнеш, все лъжи и мошеничества. Всички, ама всички са в кюпа. Ама аз ще кажа! Ще кажа всичко за всеки!
-Ами кажи, де.- подканил го Таралежът. - Кажи щом ще ти олекне. Нямам спешна работа и ще те изслушам.
-Ще кажа! Всичко ще кажа!- наежил се Заекът. - Живеем в най-лошата гора на света. Тук всеки си прави каквото иска и всички са мошеници. Всеки гледа само себе си, а другите да вървят по-дяволите. Ето погледни Мечката. Уж Лъвът я е определил да пази гората, че и заплата взима за това, а се интересува само от акациевата горичка. Не за друго, а защото обича акациев мед. Дели с пчелите, а в горската хазна не влиза нищо от меда. Ама ще кажа аз! Всичко ще кажа! Не е само Мечката. Глиганът е в комбина с Катеричката и обират всички жълъди в гората. А за Бухалът, знаеш ли? Да, онзи дето се води съветник на Лъва и всички го мислят за много умен. Все говори, че е учил в Университета на Съседната Гора, а дипломата му е фалшива. Направила я е Лисицата. Всички знаят това, но си мълчат. Ето виж и Вълка, дето е назначен да пази реда. Когато миналата година Невестулката, ограби всички гнезда в гората и не остави и едно яйце, какво направи той? Нищо не направи и няма да направи, защото делят.
-Лошо, Зайо!- казал Таралежът. -Ама ти като знаеш всичко, защо не кажеш на Лъва?
-Да кажа ли? Ами нали ми е мил живота. Той и Лъва е в кюпа и той не е цвете за мирисане. Ама ще кажа аз и за него, някой ден. Всичко ще кажа! Чакай да ти разправя и за Къртицата. Уж малка, уж кротка и все под земята се рови, но знаеш ли защо? Прокопала е тунели до съседната гора. Каквото намери тук го носи там, а братовчед и го продава на тройни цени. Ами Мишката? Вчера я видях по тъмно, как краде от запасите на Костенурката.
-Добре де, Зайко! За другите да кажем, че те е страх, но за Къртицата и за Мишката, защо вместо да ми разказваш, не ги спря?
-Аааааа!!! Аз пък те имах за приятел, Ежко, ама и ти си от тях. Ще кажа, някой ден! Всичко ще кажа! И за теб ще кажа, как миналата година....
-Ами кажи го де!- ядосал се Таралежът. - Кажи го и не ме занимавай с глупости!
-Не става така! Ще кажа, когато аз реша. И в блога си ще пиша даже. Ще пиша за всичко и за всеки. Вярно, че никой не го чете, но пък важното е, че съм казал. Да знаеш как олеква, когато си кажа там. Сега те оставам, че трябва да пиша пост за Свраката. Ще кажа аз! Всичко ще кажа!

6 коментара:

  1. :) На мен пък все по-малко ми се казва напоследък. На няколко пъти се хващам, че а-а да избухна в "конструктивна" критика, но взема та се замисля в контекста на провокацията, какво, аджеба, правя самата аз. Естествено, щом въпросното нещо ме е провокирало към избухване, не правя буквално същото, но пък върша други неща, които погледнати под определен критичен ъгъл ..., ме праща в групата на тия, дето съм се наканила да ги оплюя. :D В същото време не съм сигурна доколко е уместно силно да се уповаваш на "Който е безгрешен, да хвърли първия камък!", защото вероятно всеки, който престане да зяпа по чужди дворове и се вгледа внимателно в собствената си градина, трябва да си окачи катинар на устата. А всички или болшинството да са дълбоко замлъкнали е точно толкова лошо решение, колкото и всички или болшинството да лаят с пълно гърло ..., според мен де. :)
    Та истината трябва да е някъде по средата както обикновено, но в тоя период нещо ми е трудно да я напипам. :)

    А между другото, от гледна точка на формалната логика, понеже в някаква такива тематика в момента съм потънала, "Всеки прави каквото си иска и всички са мошеници" означава, че и аз, твърдящият го, правя каквото си искам и съм мошеник. :D

    ОтговорИзтриване
  2. Я кажи, тоя юнак - дето се е озъбил, с каква паста си мие зъбите, че няма нито една пломба :)))
    Мисля, че е юнак, а не юнакиня, щото леко му е набола брадата, ама то напоследък човек знае ли :))), а пък и поевропейскому „юнак“ обхваща и мъжки и женски юнак, тъй че... :)))

    ОтговорИзтриване
  3. Готино!Това с блога, направо ме разби:)))

    ОтговорИзтриване
  4. @Руми66 ,не само един:)
    @tcvetelinka , зависи от гледната точка:)
    @Gloxy-Floxy , в комуникацията е решението на всички проблеми. Само,че когато останат само думите, упражнението е безмислено. По-добре да се прави това, което е възможно, макар и да е малко.
    @slavuncho, трябваше да се сетиш, че не е само от пастата. Не е и българче, а американски империалист:)
    @Zvetanka Shahanska , това си е на всеки километър:)

    ОтговорИзтриване