Лош ученик

Един учител имал много лош ученик. Каквото и да правел учителят, ученикът никога не научавал това което трябва.
Учителят бил търпелив. Знаел, че ученикът не бил нито мързелив, нито глупав. Разбирал уроците и ги запомнял веднага. Само че, когато трябвало да приложи наученото, правел точно обратното.
Ученикът знаел, че едно плюс едно прави две. Знаел го, но когато трябвало да пресметне нещо, упорито твърдял, че едно плюс едно прави четири.
Ученикът можел да чете добре, но когато трябвало да прочете някой текст, упорито променял и местата и значението на думите, както му било удобно.
Ученикът знаел и можел много неща, но когато трябвало да свърши нещо, правел точно обратното, на това, което бил научил. Или пък просто не правил нищо, разчитайки, че учителят му или някой друг, ще свършат неговата работа.
Годините минавали и обучението се проточило. Учителят бил търпелив и упорит не по-малко от ученика. Не се уморявал да повтаря уроците хиляди пъти. Не се уморявал да изисква и да дава пример на лошия ученик. Връщал го хиляди пъти за всяко нещо, давал му нови срокове и задачи и накрая успял да завърши обучението. Ученикът знаел и можел всичко, което му бил преподавал учителят, а най-важно прилагал наученото и се радвал на плодовете на обучението.
-Успяхме, учителю! - радвал се ученикът.- Благодарен съм ти за всичко, на което ме научи. Знаеше, че съм способен и умен и сега сигурно си доволен. Чувствам се отлично, сякаш съм друг човек.
-Умен ли каза?- избухнал учителят.- Ти си най-големият глупак, когото съм обучавал. Заради ината ти изтекоха години, които никой не може да върне.
-Съжалявам, учителю!- навел глава ученикът.- Извинявам се, че отнех толкова много от времето ви. През него можехте да направите много други полезни неща.
-Отново потвърди, че си глупак.- отговорил учителят.- Че кой говори за моето време. Аз съм избрал да обучавам и това правех. Ти пропиля своето време и своя живот.

2 коментара:

  1. Аз не съм толкова добър учител. Този щях да го зарежа, за да използвам времето си за обучение на тези, които желаят да се учат. Така бракът ще е по-малък процент:-)

    ОтговорИзтриване