Училище Авксентий Велешки

Не бях минавал скоро край старото училище. В него завърших основното си образование. Тогава се наричаше Самоковска комуна и се водеше най-доброто в града. Поне беше най-голямото. Старият вход е зазидан отдавна, но рядко съм го използвал и като дете.


Новият вход е на другата улица и може би е по-удобен, но някого влизахме през дупка в оградата в горната част на двора. Сега видях, че на мястото е направена малка вратичка. Децата не са се променили много.





Прекарал съм сигурно повече часове в игри в двора, отколкото в класните стаи, защото и след като завърших, често играехме там футбол, баскетбол или се мъчехме на гимнастическите уреди.




Имаше време, когато ми беше неприятно да минавам край училището. Дворът представляваше грозно и запуснато място,по оградите имаше бодлива тел, а кошовете и вратите бяха счупени.
Сега положението е друго, както и с повечето училища в града. По различни програми на ЕС са усвоени пари и то добре. Училището и двора са приятно място. Поне условията ги имат днешните деца. Аз заварих времето, когато зимата отоплението още беше с печки на въглища. Остава да го има и желанието.

4 коментара:

  1. Хубаво е! Остава само да се променят и програмите, така че да върнат желанието...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да си призная, аз също нямах голямо желание навремето. Повече време съм прекарвал на двора в игри. Тогава програмите ги променяха почти всяка година, но май сме от държавите, които никога няма да уцелят точната "вакса":)

      Изтриване
  2. Преди два дни минах покрай училището, където учих до 7-ми клас - не съм виждала по-тъжно място напоследък - пусто, някак сиво, изоставено... Затвориха го поради липса на ученици.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. При нас в града още няма затворено. Положението спасяват пренасочените деца от затворените училища по селата. Не зная докога, но няма да е за дълго.

      Изтриване