Малка книжка без картинки

Държа в ръцете си нещо, което ме кара да се чувствам раздвоен. Отдавна отлагах този миг, намирайки причини и оправдания, някои от които логични, а други измислени.
Е, това вече е зад гърба ми. Държа в ръцете си, част от текстовете, които съм публикувал тук, издадени на хартиен носител. Да, държа в ръцете си първата бройка на малка книжка без картинки, със 192 страници, която съдържа 60 мои разказа. Получих я още в събота и вече се похвалих, но днес и последните подробности са уточнени.
Все още се колебая да нарека това, което държа книга. Да, то е оформено като книга, прилича на книга, има дори и ISBN номер и сигурно е книга, но пък няма издател, редактор, коректор, рецензент и куп други неща, които приемаме, че са част от една книга.
Всъщност една книга не се нуждае от друго освен хубав текст, а в случая това е налице. Да си призная, аз рядко чета старите си неща, но докато правих подборката ми харесаха много и се надявам, да харесат и на вас.
Другите неща освен текста са част от белезите, които превръщат съвременната книга в стока. Стока, която е важно да бъде продадена и да донесе печалба. Печалбата не е за авторите, разбира се. Когато пишат повечето от тях не го правят, за да създадат стока, но кой се интересува от тяхното мнение. Днес всичко, за да има право на съществуване, трябва да е стока и книгите не правят изключение.


Е, това което държа в ръцете си, сигурно е книга, но определено не е стока. Няма да я намерите в книжарниците или на щандовете в хипермаркетите, няма и да прочетете платени рецензии за нея, няма да има представяния и организирани срещи с автора.
Няма да има, но не ме вълнува и съм доволен от това. Тази книжка не е стока. Всъщност загубих време и вложих усилия, за да подбера разказите, да ги редактирам и оформя, единствено поради лична причина. Повечето от вас, които четат тези редове, познават текстовете от блога и четирите подборки в електронен вариант, които съм предоставил за свободно сваляне и разпространение. Хартията обаче си е хартия. Зная, че не съм се справил идеално с оформлението, но ми беше за първи път.
Искам да благодаря на един човек, който ми помогна за книжката. Не мога за спомена името му, защото не желае, но ако прочете тези редове, искам да знае, че направи много повече за мен от обикновена техническа помощ. Помогна ми без да има никаква полза от това, а аз ценя такива хора и се гордея, когато ги познавам, макар и не на живо.
Разказите в книжката са подредени подобно на тези в една от подборките, които може да свалите свободно в електронен формат от тук и носи името Страната на фантазиите. Името на книгата е същото. Махнал съм някои от разказите, добавил съм други, а трети съм пренаписал почти изцяло и мисля, че се получи добре, а на изображението можете да видите и вариант на корицата. Ако се съобразявах със статистиката от изтеглянията на подборките тук, би трябвало да направя книжката с приказките, но може би някой ден и те ще се превърнат в книжка.
Причината да избера чернобял вариант за корицата, не е някакъв каприз. Макар, че тази книжка не е стока, печатът ѝ все пак има някаква цена за отпечатването, а за единична бройка тя е висока. Една от причините да забавя отпечатването беше, за да отделя някаква сума и поръчам минимален брой екземпляри. Така, ако някой иска да има екземпляр от тази книжка, до няколко дни ще имам възможност, да му я изпратя на цена сравнима с книгите по книжарниците. В добрия случай, ще съм с минимални финансови загуби, които мога да си позволя.
Закъснях малко с издаването, а има доста поредни почивни дни и очаквам да мога да изпрашам бройките след 7 май. Мога обаче още сега да ви кажа как можете да поръчате книжката. Бях обещал да го направя още в неделя, но изчаках да уточня всички подробности с печатницата.
Вече всичко е наред и по-нетърпеливите могат да поръчат книжката директно от електронната книжарница.


Там обаче цената е висока. Не съм сложил печалба за мен, но за единични бройки производствената цена е 16.34 лв плюс още 4 до 6 лева разходи за доставка, а ви трябва и профил в сайта.
Затова съм поръчал и екземпляри на производствена цена в минимално количество, които можете да поръчате от мен на имейл:

vl.kabranski@abv.bg

на лични във Facebook или за хората от Самоков, като се свържат директно с мен. Обещал съм и две книжки на градската библиотека.
Ще са ми нужни името, телефонен номер и офис на Еконт, до който да изпратя книгата с наложен платеж. Цената ще е 8 лева плюс около 4 лева за доставка.
Надявам се, че бройките които съм заявил ще стигнат, защото както цялата ни икономика, така и аз страдам от недостиг на оборотни средства и ако се наложи следваща поръчка за печат, може да се забавя. Притеснявам се, че ще има забавяне и при изпращенето, защото мога да го правя само след работа или в почивните дни.
Почти съм подготвил и електронен вариант в pdf формат, който или ще кача за свободно сваляне или ще го изпращам безплатно на всеки, който пожелае, независимо дали е поръчал от книжката.
Дълго отлагах този ден и още не съм сигурен, дали да се радвам или не.
Всъщност лъжа! Радвам се, макар да зная, че това няма да промени нито мен, нито живота ми, освен разправиите и тичането по куриерски офиси. Радвам се, като след добре свършена работа.

4 коментара:

  1. Честито и продължавай все така.
    Добре е сутрин като ровя из нета да проверя и твоите истории.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Да си призная, когато се сетя, колко тичане ме чака по куриерските офиси, малко се разколебавам, но вече е късно :)

      Изтриване
  2. Страхотно, страхотно, ама наистина страхотно! Много се зарадвах и все още не мога да спра да се усмихвам:)))
    Моите най-искрени поздравления, това е едно от най-вълшебните и прекрасни неща, които могат да се случат на талантлив човек като теб! Истинска книга, истинска хартия - страхотно, ама наистина страхотно :)))))

    ОтговорИзтриване